Gy.I.K.

Miért fizetős a parkolás Esztergomban?

A fizetős parkolás elsődleges célja a forgalom szabályozása. A parkolás szabályozásának előnyös következményei, hogy a forgalom sűrűsége csökken, a parkolóhelyek gyakrabban felszabadulnak, így mindenkinek van lehetősége elintézni az ügyeit, vásárlásait a városban.

 

Ki dönti el, hogy milyen területek legyenek fizetősek, vagy hogy mennyi legyen a jegy ára?

A fizetős parkolást városunkban Esztergom Megyei Jogú Város Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2018. (VI.22.) önkormányzati rendelete Esztergom Megyei Jogú Város forgalmi és parkolási rendjéről szabályozza, a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvénnyel összhangban.

A Képviselő-testület dönt a várakozási díjakról, a bérletek áráról, a fizetős időszakról és parkolási zónákról is, ellenben a pótdíjazással kapcsolatban már a közlekedési törvény az irányadó.

 

Mennyibe kerül a parkolás Esztergomban?

A parkolás díja gépjárművenként és területenként eltérő, bővebben tájékozódhat az automatánál, vagy ezen a linken elérhető interaktív térképen.

 

Hol tudok Esztergomban díjfizetés nélkül várakozni?

A szigeten található két parkolót javasoljuk azoknak, akik huzamosabb ideig szeretnének díjfizetés nélkül várakozni. A parkolók könnyen megközelíthetőek és 5 perc sétára vannak a városközponttól. A nagy parkoló a Szent Miklós híd lábánál, a városi sportcsarnokkal szemben, míg a kisebb parkoló a Mária Valéria híd lábánál található.

 

Milyen módon lehet parkolójegyet vásárolni?

Amennyiben csak alkalmanként veszi igénybe a parkolókat, úgy a legegyszerűbb az automatából vagy SMS-ben jegyet váltani. Abban az esetben pedig, ha gyakran használja a fizetős parkolókat, érdemes várakozási engedélyt váltani, melyekről bővebben itt tájékozódhat.

 

Mennyi a türelmi idő jegyvásárlásnál?

A közlekedési törvény csak lejárt jegy esetén biztosít türelmi időt, azonban a városi rendelet 7. számú mellékletét képező Eljárásrend 1. pontja 5 percnyi türelmi időt enged a pótdíjazás időpontjától a parkolójegy megváltására.

 

A mélygarázsokra is érvényes a bérletem?

A városban található mélygarázsokat nem a Gran Parkoló Kft. üzemelteti, így azokra a várakozási engedélyek nem érvényesek. Ugyanez a helyzet a magánparkolókkal is, mint például a Prímás Pince melletti nagyparkolóval, illetve az élményfürdőnél található felszíni parkolóval.

 

Hibát tapasztaltam egy automatánál, mi a teendőm?

Ilyen esetben kérjük hívja fel az automatán is megtalálható +36/30/400-3023 telefonszámot, és jelentse a hibát a kollégáinknak. A hiba okát a kollégák a lehető legrövidebb időn belül kivizsgálják és megkezdik a javítást.

Felhívjuk a figyelmet, hogy amennyiben az automata mégis üzemel, és a bejelentő valótlan hibára hivatkozva nem rendelkezik érvényes parkolójeggyel, úgy a pótdíj befizetésétől nem tudunk eltekinteni.

 

Nem tudok mobiltelefonon jegyet vásárolni, mit tegyek?

Ilyen esetben mindenképpen a telefonszolgáltatójával kell felvennie a kapcsolatot. Társaságunk nincs közvetlenül szerződve a telefonszolgáltatókkal, a náluk felmerülő problémákra nincs rálátásunk. Ebben az esetben kérjük, váltsa meg a jegyét a legközelebbi automatából.